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BeitragVerfasst: So Jan 08, 2006 2:55 pm 
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Taschendieb
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Hi,

hatte gerade den ersten Absturz von Lands.
Im Kerker hatte ich die Knowls besiegt und wollte mir die Belohnung abholen.
Bei Ak'shel ging's noch gut, Baccata hatte leider schon Kampfstärke 10, sein Trefferpunkte gingen auf 0 und das Spiel hing.

I just had my first crash on Lands.
After killing the Knowls I went to get my reward.
Ak'shels strength was increased successfully but at Baccata the game hung up, because his strength was already 10.

Bild>

Gruß, Worf


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BeitragVerfasst: So Jan 08, 2006 4:12 pm 
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Berater des Königs
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Yeah, I had that once, too. I hope you have an older savegame! Bild

PS. What is Baccata's maximum HP here?

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BeitragVerfasst: So Jan 08, 2006 8:05 pm 
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König
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Since I never made it to level 10... does that bug really exist? Wow. How unfair

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BeitragVerfasst: Mo Jan 09, 2006 6:25 pm 
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Einbrecher
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Kann es sein das, dass ein Schutz im Spiel ist und das ein Programmierfehler ist. Vielleicht sollte irgend etwas anderes passieren als ein absturz.


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BeitragVerfasst: Mo Jan 09, 2006 6:51 pm 
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Berater des Königs
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Hmm, who knows. If I were one of the programmers, I'd let the Xeob say something like "Your fighting skills cannot be increased".

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BeitragVerfasst: Mo Jan 09, 2006 9:17 pm 
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König
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But just think about how old LoL 1 is. I don't really think they were so good at erasing all the bugs etc. at that time

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BeitragVerfasst: Mo Jan 09, 2006 10:09 pm 
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Lehrling der Krone

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If Baccatastr == 10{
cout << "Baccatas fighting skills cannot be increased";
}
else {
baccatastr++;
}


Or something =)

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Znott


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BeitragVerfasst: Di Jan 10, 2006 1:51 pm 
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Berater des Königs
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I guess they thought it wouldn't cause any problems. Think of it, you can reach Rogue level 10 and increase it to level 12 using items.

What I remember is, that when the game tries to increase Baccata's Fighter level, it ends up in an endless cycle of increasing levels. My guess is, that the programmers didn't include experience requirements (= 0) to get to level 11 and the levels above it. So when you get the reward of another level up, the system tries to fill up the current level (= 10). It would look something like this (please forgive my odd way of programming; I've only learned the obscure Python yet):

def levelUpReward(fighterExperience, fighterLevel, levelRequirementsList):
fighterExperience += 1
while fighterExperience =! levelRequirementsList[fighterLevel]
fighterExperience += 1
return fighterExperience

As you can see, if you're Fighter level would be 10 and the requirement would be 0 experience, it would keep increasing your levels (that is, if I'm correct Bild ).

PS. When your max HP reaches absurd levels, you get those strange health bars like the picture shows. Just thought I'd point that out.

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BeitragVerfasst: Di Jan 10, 2006 11:33 pm 
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Diener der Krone
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Ich hatte mal dasselbe Problem, aber mit Magie und bei den Knowels.
Ich glaube ich habe es mit einem Eingriff des Hexeditors in das betreffende Savegame gelöst (habe den Wert runtergesetzt), das ist aber schon lange her Bild
Vielleicht kann ja damit jemand helfen.


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BeitragVerfasst: Do Jan 12, 2006 11:21 am 
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Taschendieb
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Zitat:
...habe den Wert runtergesetzt...


Und danach wieder hoch? Bild
Weil, bis auf 255 kann man ihn ja von Hand hochsetzten, soweit ich mich erinnere oder war es 127, egal, jedenfalls funktioniert es sonst auch mit mehr Kraft oder Magie, das Schlafen dauert dann nur ewig und die Anzeige spinnt.
Da die Anzeige dann buggy ist, vermute ich den Fehler dort.

Gruß, Worf


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 Betreff des Beitrags: Re: Bug! Baccata durfte nicht stärker als 10 werden
BeitragVerfasst: Mo Aug 13, 2012 6:03 pm 
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Diener der Krone

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man kann ihn auf FF5F setzen :D

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Nur damit ich das hier immer zur Verfügung habe download/file.php?id=232
Danke Undertaker ;)


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